Lördá kväll

Hej, kom precis hem från mormor. Det har varti fullt ös hela dagen, så är helt slut nu!
Åkte på det där eventet på pappas jobb, det var extremt bra. Sen Gick vi till heron där vi mötte morsan, mimsan och hennes kompis. Vi handlade lite frukost prylar til imorrn. Sen tog vi bussen hem till mormor. Där var i princip hela släkten, åt jättegod middag och sedan dessert efter. Rulltårta som mormor själv lagat, muuums!
Igår åkte jag inte till stan vid halv åtta, där mötte jag Nora & Lisii. Vi gick och hämtade ut biobiljetterna. Sedan var det ju en timma kvar till start så då gick vi och åt. Det fick blir donken, var verkligen inte sugen på det, men det låg närmast. Filmen vi såg hade premiär igår och heter "Heartbreak kid". Skitbra var den, haha

På bröllopsresans tredje dag inser Eddie Cantrow (Ben Stiller) att han äntligen hittat sitt livs kärlek. Oturligt nog är inte kvinnan i fråga hans egen hustru.

THE HEARTBREAK KID är en rapp, romantisk komedi, fullspäckad av hysteriska "för-mycket-scener", som blivit något av regissörerna Bobby och Peter Farrellys ("Den där Mary", "Dum, dummare") signum. Med sin råa och gränsöverskridande humor bjuder filmen på allt från pinsamma upptåg till sanslös situationskomedi.

I övriga stora roller ser vi Michelle Monaghan (M:I:III) och svenska Malin Åkerman


Efter filmen åkte jag hem till älsklingen. Och gick sedan och la mig. Älskar att sova! haha
I fredags fick vi ju sluta tidigare, för att alla lärarna hade ett "kris" möte. Vi frågade vad som hänt, men en av våra lärare svarade bara att de ville filma nått. Det kändes lite konstigt, och man kände att det var nån typ av upprärdhet. Men gick inge mer in på det. Sen idag när jag kom till mormor, säger kusinen till mig, går inte du i enskede gård?
Ja ba, jooo, dåra? Nä men det står om dem i tidningen. Så läste jag artikeln.... Då står det att två killar i 16 och 17 års åldern har mordhotat våran rektor. Ja ba, VA???? Dem här killarna sitter alltså häktade nu, sen igår. Dem vart arresterade på skolan. Och vi såg ingenting, märkligt. Känns väldigt läskigt att det hänt just på våran skola. Det stod också att det fått sin inspiration från den där finnen som dödar 8 pers i Finland. Och att de tyckte det var häftigt. Fan va sjuka i huvudet man kan vara. Fattar inte änns hur de vågar, på måndag lär man ju få veta vilka två det var asså. Hemskt! Kan inte fatta det, visst nu har ingen dött men liksom ändå. SHIT! :S Tänk om de haft vapen, TÄNK OM de hade skjutit rektorn??? Snacka om att inte kunna känna sig trygg i skolan...

Från och med idag kommer jag börja lägga ut filmer, en varje dag. Tycker bara att de är så sjukt bra. Och att ALLA borde se dem. Det får än verkligen att tänka om. Så hoppas att ni gillar dem, kommentera gärna era åsikter.
Det är ganska många avsnitt, så därför kommer jag ta ett per dag. Filmerna kommer läggas in i kategorin FILMER.

Ska kolla film med familjen nu, så goooood niiight! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0