Tisdag kväll

Hellu, efter att jag jobbat hos morsan i ca 4 timmar åkte vi hem. När vi kom hem hade pappat lagat nån rolig wok, men grönsaker och köttfärs. De var faktist väldigt gott, eller så var det bara för att jag var så sjukt hungrig. Då äter man ju nästan vad som helst, haha. Efter middagen tog hela familjen bilen till fruängen... varför?
Jo det ska jag berätta. Det är nämligen så att vi var på en visning där, på en lägenhet. Det är en femma, sjukt ful för tillfället. Men skulle vi flytta in där skulle vi renovera om den helt och hållet. För det är en gammal gubbe som bott där innan, så ah ni kan ju själva försöka tänka er hur det såg ut. Plus att det luktar skit där. Men men, så var våran villa också innan vi renoverade den. Anledningen till att mamma vill flytta är för att vi har så extrem lite pengar över varje månad. Hon står liksom inte ut, att vi har knappt 5000:- till mat varje månad. Så vill hon bli av med en del skulder och så. Så jag menar det skulle underlätta väldigt mycke om vi flyttade in i den. I sådana fall skulle vi köpa den. Utgångsbudet är på 1900000:- , och det är förmodligen bara 3 familjer som verkar vara intresserade. Så chansen att vi får den e ju 25%. Då skulle vi självklart sälja huset, som kanske skulle gå rundt 4000000:-, den har alltså ökat 2000000 sen vi flyttade in. Eftersom vi renoverat så mycket, så har den gått upp i värde. Men shit va jag velar fram och tillbaka, hela tiden. Skönt att komma till nått nytt tänker man, nått modernt och renoverat precis som man själv vill ha det. Men samtidigt alla nackdelar som t.ex.

- Man måste tänka på grannarna under, alltså inte kunna vara hur högljudda man vill.
- Ingen trädgård
- Skitlitet badrum (katastrof med tre brudar) haha
- Bara den grejen att gå från tre vånings villa till en liten femma på 104 kvm. Det känns ju som att packa in sig själv i ett litet paket.
- Allmän tvättstuga, alltså kan man bara tvätta ibland.

Sen finns det säker en massa saker som jag inte kommer på just nu, men shit snacka om att man måste vänja sig. Men men, skulle samtidigt vara kul. Mamma och jag räknade ut att efter att ha betalat alla skulder och efter att vi renoverat plus inrett skulle vi ha 400000:- KVAR!
Så ja, det skulle ju kännas rätt så skönt. Skulle väl bli nån utlandsresa där också. Så det är klart det är lockande.

Jaja, vi får se. Budningen börjar imorrn, så nångång under veckan kommer vi att få veta om vi kommer få den eller ej. Spännande!!!!! Så dem har iallafall bestämt sig för att vara med och lägga bud. ;)
Älsklingen är och jobbar, det har tydligen gått skitbra hittils. Ohh är så stolt över min baby. Vet inte om jag kommer träffa han ikväll, känns som om det kommer bli så himla sent. Och ska till plugget imorrn till nio. Så känns som om det kommer bli ännu en "ledig" dag. Så jag sover nog hemma, så sover jag med han imorrn.


Nu ska jag nog mysa lite framför en film eller nått innan jag lägger mig, så tuddelue! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0