Volume master

Har du samma problem som många andra?
Det där glidiga håret som varken spray, tupering eller allmänna volymprodukter biter på?

image174

Volumaster från Björn Axén är en tång som jag fått lära mig använda i skolan - den är verkligen kanon!
Det är liknande princip som våffeltången.

Såhär används den:
Sätt undan en liten del utav överhåret för att "våfflorna" inte skall synas i det färdiga resultatet.
Tupera först hårbotten, ta sedan en liten pasé och "våffla" längst in mot hårbotten - Ta en ny pasé och repetera detta tills du får önskad volym.

SUPER ENKELT!



Kommentarer
Postat av: andriana

Gud! Den där måste jag önska mig i julklapp!

2007-11-07 @ 20:40:37
URL: http://andriana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0