About me

Jag heter då Alexandra Norling och är 17 år, bor i stockholm. Min familj består utav min underbara mamma Eva, lillebror Adam, lillasyster Mimmi och sedan min styvpappa. Mina föräldrar är skilda som ni kanske förstod, men mamma har ju en ny karl som sagt. Men han är typ som en riktig pappa för mig, eftersom dem möttes när mamsi var höggravid med mig då, haha kan inte fatta att Thomas friade till mamma i 9 månaden. Ajja anyway, jag har kontakt med min far, som heter Kjelle. Han bor också i stockholm, faktist bara 20 min från mig så det är ju skönt. Fast vi träffas inte speciellt ofta, har aldrig riktigt bott med honom på det sättet, jag har ju liksom byggt upp mitt liv efter mammas regler och så liksom. Adam är typ världens jobbigaste lillebror, 15 år. Men självklart också himla go, men han e en typisk snorunge, som älskar att retas, göra en massa jobbiga ljud och bara vara allmänt störig. Lillsyrran e 11 år, och har alltid varit den som sprider glädje i familjen, men nu börjar hon komma in i tonåren, haha (och alla vet ju hur man blir då) så hennes humör e lite upp och ned. Och har gärna en jävla attityd inför sina vänner... men alla går ju igenom den tiden. Mamma och Tompa äger ett företag tillsammans, där jag brukar kunna jobba lite då o då när ja behöver cash. För hittils, eftersom jag är så lat. Har jag ännu inte fått ett fast jobb, men jag letar som bara den. Det kommer väl nu inom kort hoppas jag. Sedan jag var liten har jag alltid älskat att hålla på med hår & make-up, vilket än idag är ett stort intresse. Självklart har jag ju fått ideén från nån, och det var min kära moster som bor i USA. Hon jobbar inom den branchen, i ett  "filmteam" kallas det. Där hon har fått lära sig det mesta man ska kunna, men det som väckte mitt intresse var väl när hon berättade att hon sminkat Tom Cruise, och Johan Travolta bland annat inför filmintervjuver. Och hur coolt är inte det, så därför vill jag bli make-up artist. När jag sökte till gymnasiet hittade jag ingen utbildning för just den inriktningen och valde då frisör som jag nu går. Och det är ju den närmsta inriktningen, vilket jag är glad för att jag börjat med. Där har vi faktist en lite make-up kurs som man kan få gå så det är ju ett plus. Nu går jag i tvåan och har redan lärt mig en himla massa saker vilket är skitkul. För att gå tillbaka lite i tiden då så har jag bott i Florida i 6 månader, sedan så bodde vi i Norge i 3 eller fyra år. Men är absolut helsvensk, vilket kanske är lite tråkigt. Fast jag tror morsan har några procent ryskt blod i sig, haha. typ 12.5 % så jag har väl kanske 6 %... men de e väl inge o va stolt över.

Sedan som ni kanske sätt, har jag världens underbaraste pojkvän, tycker iallafall jag! Man kan väl säga att han nästan bor hemma hos mig, eftersom jag bor i villa och har en jäääääättestor säng! =)

Jag har faktist en massa intressen, fast som jag kanske inte riktigt skapar på så mycket. Men make-up och styling e ju himla kul. Sen har jag tidigare dansat en hel del, eller det kanske låter mycket, men ganska så mycket. Nu har jag precis börjat på magdans, en helt ny sort. Det är faktist jättekul, hoppas jag blir grym som shakira. hehe

Sedan så älskar jag att fotografera, har gjort sen ja var liten. Mamma blev galen när jag gick runt och fotade upp alla rullarna på konstiga närbilder av händer och väggar... och massa annat knas. Men hon lät mig hålla på, de var ju ett intresse liksom. Fast det slutade med att jag fick en digitalkamera. Men den är trasig nu, så måste ju skaffa en ny nu. Älskar att shoppa, iallafall när man har pengar. Sedan självklart umgås med mina vänner och mest av allt vara med min älskling. Vet inte riktigt mer vad jag ska säga, men kommer jag på nått så skriver jag väl till det sen.


tjohej =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0