Jag vill också...

Tjoooosan, det har varit och kommer att bli lite sådär halvdålig uppdatering de närmaste dagarna eftersom våran dator hemma har lagt av helt, den verkligen strejkar nu. Så förhoppningsvis har jag snart, eller iallafall inom kort en egen dator! Känns tråkigt, men det e sånt som händer... Idag hade vi salong på morgonen, då färgade jag min lillasyster och det blev jättebra, blev skitnöjd. Efter skolan åkte jag med min kära klasskompis Jessie till farsta, med BIL! ja snorungen har tagit körkort. Fan jag vill också ha körkort, och dessutom en egen bil. Fan varför har jag inte tänkt på det tidigare. Nu har jag iallafall bestämt mig för att gå den där första handledar-kursen, så ringde faktist min kära far idag... så hoppas han kollade upp det. För nu jädrar ska jag också börja övningsköra! Hade nån idé om att jag skulle ha körkort till sommaren, men det e väl lite sent ute nu kanske? eller? nån som vet hur det där ligger till? tell me!

Bilden ?http://www.z.lst.se/NR/rdonlyres/1C1C228B-F385-44A3-8CCB-DF63FFEE4E72/0/korkort.gif? kan inte visas, då den innehåller fel.


Väl i farsta så gick vi och käkade jättegoda focaccias eller va fan det nu heter, sen kollade vi ilite affärer. Hittade faktist ett par jättesöt skor på SkoVision som jag sedan köpte. Jessie köpte också ett par, väldigt annorlunda! Typ tygskor, knallgröna med massa glitter på, så jävla coola! Haha kanske inte min stil, men hon är lite sådär mobbad hahaa!

Nä tja!<3

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Himla fin design du har!

2008-04-02 @ 21:57:47
URL: http://beccellie.blogg.se
Postat av: Sussi

Alex, inget är väl omöjligt...
Men det finns ju intensiv kurs.
Iallafall, kursen kostar runt 800 kr för 2, men de är ju bra om du kan köra med en till, ifall den ena inte har tid.
Tillståndet kostar sen 250 kr, å sen synundersökning, 80 kr.
det tar väl 1 månad att fixa till allt detta...
Danni vill klippa sig, om du har tid innan du sticker....

Kram Sussi

2008-04-02 @ 23:27:40
Postat av: emma

man kan klara körkortet på 3 månader om man ligger i som fan. måste vara väääldigt intensiv!

2008-04-03 @ 09:44:30
Postat av: Josse

Jag hade också tänkt ta körkort till förra sommaren så jag började övningsköra på körskolan i januari förra året och klarade teorin då i mars sen hade jag min första uppkörning i juni och jag klarade inte på första och fick sedan vänta till augusti igen för väntetiden är så pass lång och då klarade jag det. Så det tar sin tid:-P så mycket man måste kunna och veta! Bra blogg förresten :)

2008-04-03 @ 11:06:06
URL: http://josefinmork.blogg.se
Postat av: Donnan

Jag började övningsköra när jag var 16, första dagen så satt jag bakom ratten och körde med mammas automat volvo.
Teorin började jag plugga på när jag var 18 och åkte på min intensivkurs i Hälsningland, tipsar verkligen om denne för att det är en underbar del av Sverige och den finns inge stress där uppe, kommer du inte idag kommer du imorn :D

Jag tror verkligen att man måste ge sig fasen på att man ska klara det, men känn till dina begränsningar och ta inte ut dig.
Körkort ska komma när DU är redo, du kommer klara det om du ger dig fasen på det ;D

2008-04-03 @ 14:16:39
URL: http://angelicaoervall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0