Söndag

Hallo hallo, hoppas alla haft en najs helg för det har iallafall jag. Igår var min första arbetsdag vilket gick jävligt bra.
Kom dit vid tolvtiden, visades runt på hela restaurangen, fick hälsa på alla och sånt som man gör första dagen. Kläderna vi har på oss är en beige skjorta, svarta byxor plus svarta skor sen har vi ett långt svart förkläde också.
Dagen gick väl hyfsat fort och drog därifrån vid åtta tiden. När jag kom hem var jag helt slut, vilket jag är nu också. Har jobbat från 12 till nio idag, känner mig sjukt stolt! Var nästan påväg att komma försent imorse, lite felbedömning av tiden bara men min farsa räddade mig genom att skjutsa mig hela vägen fram, och by the way så var det första gången jag träffade han sedan han kom hem från Colombia, haha vi har en liten underlig relation.
Egentligen skulle jag ha slutat åtta men jobbade över en timme, vilket är helt okej med mig, ja menar blir ju bara en 100 extra ungefär. Gänget vi jobbar i är helt underbart, tycker alla funkar ihop helt perfekt, förutom en person som inte passar in så bra, och det var en brud som jobbade extra bara idag, hon jobbar egentligen på Pizza hut hötorget, hon kom in idag och trodde hon kunde göra som hon ville, GAAAAAH! ajja som tur var det bara idag. Ajja nu ska jag nog sluta babbla om mitt roliga jobb, är bara så JÄDRANS glad över att jag äntligen har ett jobb.
Igår fick jag faktist göra min egen pizza, det fick självklart bli en hawaii, de som jag alltid äter i princip. Den såg ut såhär:

image253

Vi får ju en maträtt om dagen som dras av på lönen sen, så idag käkade jag kycklingfilé med klyftpotatis, MUMS!
Förutom maten får vi dricka hur mycket läsk vi vill och äta hur mycket glass vi vill, haha kommer bli smällfet. Närå så mycket som jag springer runt hela dagarna är chansen större att jag får lite större muskler och sånt skoj.
Haha jag kan verkligen inte sluta prata om detta, jo men iallafall så satte jag upp schemat för resten av veckan. Kommer alltså jobba alla dagar förutom tors och fredag, eftersom på torsdag ska jag fixa mina naglar sedan på fredag är det chillerillpill... kanske nått mer!

Egentligen är det helt overkligt att jag sitter här nu och kan blogga eftersom får dator egentligen inte funkar plus att internet crashade idag OCH att musen (haha) typ fuckar sig hela tiden... men men har man tur så har man.
Nä nu börjar ögonlocken sakta men säkert vandra ner för ögonen, haha är faktist himlans trött.

Nu är det  vecka nio som börjar vilket betyder SPORTLOV, helt underbart! Förutom att jag ska jobba, men man tjänar ju pengar och jag menar va fan skulle jag annars gjort. Börjar ju inte förrän 3-4 på dagarna ändå. Plus att älsklingen jobbar ju, han får inge sportlov. Han är fortfarande i Falun, egentligen är det meningen att han skulle komma hem imorrn, men det kan hända att han stannar tills på tisdag eller kanske tillochmed onsdag. ajja vi får, saknar han massa...mimimi min lilla älsklingebebis! mjaa

Eftersom jag nu kommer jobba lördagar och söndag har jag bestämt mig för att sluta på dansen som är söndagar klockan ett, kändes lite taskigt mot Nora, men nu när jag fått ett jobb måste jag verkligen prioritera det liksom. Men men, nä nu måste jag bannimej sova.

GOD NIGHT ÄVERYBADY!!!!!! sleep well, haha tro mig det kommer jag...känner nämligen hur bena är helt jävla avdomnade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0