onsdag

Hejsan

Idag har varit en rätt så najs dag faktiskt. Började SÅKLART med att jag försov mig, haha vaknade tio över nio, då gick min buss. Jag hade redan tänkt att bara ta myskläder idag, så det gjorde att jag hann med nästa buss. Kom alltså bara typ 20 min sent. Vi har haft den där tjejen från "daviness" hela dagen. Det har varit kul, på förmiddagen gick hon igenom ljusfärgning och blekning och efter lunchen färgade jag håret på Malin. Under lunchrasten spelade jag och Malin biljard, haha jag vann (typ) men jag ledde stort från början men när det kom till åttan, alltså den svarta höll vi på i evigheter. Tillslut orkade jag inte haha, så sköt i den i fel hål. På så sätt vann Malin, fast jag var bättre...möhöh. Efter skolan åkte jag och Malin in till stan, älsklingen gav mig lite pengar förra veckan och sa att jag skulle köpa mig själv lite smink, så det gjorde jag!

image214

Det jag köpte,

Solpuder-h&m
Puderbordte-h&m
Foundation-kicks
Mascara (curved brush)-Kicks
Pincett-h&m

Det var iallafall det som behövdes nu, kommer i framtiden försöka köpa lite bättre smink, men det är när jag fått jobb så att jag har råd. Köpte också en fin lite gul tröja/tunika från cubus för bara 99:- men den var för liten så måste byta den till en större storlek imorrn.

image215

När jag kom hem hoppade jag in i dushen, kände som om jag skulle koka äver va fan. Slängde i mig lite mat sen gick vi upp till mormor, hon fyllde 66 ...tror jag att det var. Fikade lite, snackade lite, hann faktist färga min mosters ögonfransar. Imorrn är det torsdag, alltså praktik. Ska faktist gå dit, ringde min handledare förra veckan så hon räknar med mig. Och jag MÅSTE verkligen gå dit, hah trots att jag vill ha sovmorgon heeeeela dagen och bara mysa...  Nä nu ska jag hoppa i säng, har fortfarande lite äcklig huvudvärk.

Puss&kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0