THE Utflykt

Tjena, nu är jag hemma igen från våran lilla två-dagars utflykt. Det började med att vi promenerade en 6 km lång sträcka. Det var sjukt jobbigt att gå i den stekheta värmen, i uppförsbackar med en supertung ryggsäck på ryggen. Under vår lilla promenad stötte vi på bl.a kossorna MUU, lite söta hästar och massa annat...

image1657

En sak som jag la märke till är att de var extremt undernärda, alltså väldigt smala. Man såg liksom revbenen på vissa av dem, men men de lever väl bara på gräs antar jag.

När vi kom fram satte vi genast igång med maten, det blev makkisar och köttbullar. Alla var verkligen vrålhungriga så det var tur. Vi var på en gård som heter "Lida" tror jag, det fanns små stugor, uteservering, liten insjö, och massa annat skoj. Men vi var såklart tvungna att sova längst upp, längst bort på en höjd, i en trång låg jävla stuga. Haha, det var så extremt dålig luft där inne. 

image1658
image1659
image1660
image1661

Himla mysig plats var det iallafall. Klockan var väl bara runt halv två efter att ha ätit klart så då gick vi ner till stranden, där vi solade, lirade brännboll och kubb. Hade skitroliga tävlingar, där vi låg rikitgt jämt, men mitt lag förlorade...satans fuskare Bullen! haha

image1662
Bullen försökte sig på gitarren, men misslyckades... haha
image1663
Den "fina" utsikten. Nedan kommer lite bilder från våran grillning på kvällen.
Vi åt grillkorv med mack-bröd sedan gjorde vi också pinnbröd (som smaka skit)
   
   
  

Senare mot kvällen bytte vi sovplats till ett lite mysigare och mindre stinkande skjul. Ca 15 min från våran grillplats. Där sov vi sex personer, spelade gitarr, grillade marshmallows och hade allmänt skojigt. 

image1672  image1673
image1674
image1675

Måndagen var en slappdag, gjorde ett par övningar i skogen, typ lite tävling. Sedan la vi oss vid bryggan och solade lite medans grabbarna paddlade ut...

image1676
image1677
image1678
image1679
image1680

Tillslut hade vi en liten tävling om vilket lag som kunde bygga högst torn utav geléhallon och tandpetar, självklart förlorade vi, haha men man fick ändå äta upp alla efter.. hihi

image1681

NAAAAJS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0