Fredag

Halloo kompisar, hur mår ni? Jag mår super och känner mig faktist himlans glad. Ännu bättre blir det när solen skiner. Igår kom Nora hit, hon hade hyrt filmen "Kitty", men som vanligt så somnade jag..haha men så konstigt var det inte eftersom vi började kolla på den vid typ kvart över tolv, då e man ändå trött. Imorse vaknade jag runt tio eller nått, när jag kom upp till köket såg jag en gråtandes Mimmi, då har hon varit hos tandläkaren och dragit ut en tand. USCH! Världens jävla grop, det blödde väldigt mycket. Fan om någon fattar hur ont det gör borde det ju iallafall vara jag. Har väl plockat ut runt 10 tänder (flest mjölktänder då). Men nu är det bättre, tryckte i henne en ipren, så antar att det hjälpte lite.

Nora åkte precis, skulle iväg och jobba på coktail. Vet inte om vi ska ses ikväll, kanske kanske inte! Känner mig jädrans hungrig, men har fått order från chefen att inte äta nånting idag. Haha, ska nämligen bort till cafét i högdalen snart, ska väl vara där runt tre tiden. Vi ska nämligen smaka på allt vi har på menyn. Bara för att se och veta hur det smakar. Shiiiieeet vad mätt jag kommer vara, haha! Ska också gå igenom massa saker, prova kaffemaskinen och så. Känner faktist lite press på mig själv nu, måste liksom lära mig allt. Men ja jag kommer blir grym, det vet jag redan!


Hittade de här på google, shiit va duktig man är om man lyckas göra mönster i skummet...





Coolt va? Har precis dammsugit mitt rum, och tro mig det behövdes. Fan dammråtterna hade börjat bygga bo under min säng. haha, nä nu ska jag hoppa in i dushen... See yah<3


Kommentarer
Postat av: Marit

Känns nästan fejkat.... det där kaffet.
ha en bra fredag !

2008-03-28 @ 15:44:49
URL: http://tiraM.blogg.se
Postat av: Louise¤

Jag drog ut 4 tänder inom loppet av fem dagar, kunde inte äta fast mat på ett tag efter det...
Det där med kaffet var ju riktigt cool, den sista tyckte jag var finast!

2008-03-28 @ 20:33:59
URL: http://lolloz.tjejsajten.se
Postat av: Sara

det såg riktigt gott ut faktiskt :D

2008-03-28 @ 20:55:50
URL: http://suunshiiiine.blogg.se
Postat av: Emelie

det är riktigt coolt, min kompis som jobbar på Café kan göra sånna hjärtan i kaffet, riktigt snyggt :D HAHA

2008-03-28 @ 23:04:14
URL: http://emeliesvendsen.blogg.se
Postat av: Sarah

Kallas inte det typ "Barista"? Eller nåt?

2008-03-29 @ 12:20:29
URL: http://aflikka.blogg.se
Postat av: Donnan

Det som ni ser på kopparna är inte Barista utan Latte-art, personen som gjort det är Barista.

Jag själv jobbar som barista och det är inte så glassigt som många tror att det är, det är ett mycket slitsamt jobb men det finns ett ljus i det hela.
Att få göra personer glada över att jag kan göra konst på deras kaffe, det finns många personer som kan men måste bara be om att få det på sin goda latte :)
Ett tips om gott kaffe och grym latte-art är Waynes Coffeé - Barkarby Outlet.

2008-04-03 @ 14:21:07
URL: http://angelicaoervall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0