Fredagen

Hallluuu, jag nu är det ju egentligen lördag men jag låtsas som att det är fredag. Försov mig lite imorse, så kom en halv timme försent, men missade inge speciellt. Eller jo de snackade om att när vi går i trean ska vi få åka till london i en vecka på typ lite lättare "utbildning" hos vidal sassoon! För dem som vill såklart, plus att man pröjsar själv. Plus att våran lärare är så skön, hon ba: så stannar vi två dagar extra, shoppar och myser lite... haha jag ska LÄTT med! Fan London är ju typ frisörernas stad!!!!

Va jätteglad när norisen kom till skolan, hade värsta idén om hur hennes hår skulle bli, och trodde verkligen att det skulle bli som jag trodde efter fyra långa jävla timmar. Men NEJ där hade jag fel, för det vart totalkaos..haha nä inte kaos men verkligen inte så jag hade tänkt mig. Jag brukar ALLTID bli nöjd med det jag gör på mina kunder/kompisar, men detta blev jag väldigt missnöjd med. Så har lovat henne att hon ska komma tillbaka nästa vecka så vi fixar det. Här är lite bilder från start till slut!

Före:

 

under blondtvätten(typ pissgult):



Sedan resultatet:

 

Visst det ser okej ut tänker kanske ni, men det är så långt ifrån vad JAG och Nora hade tänkt oss så därför denna missnöjdhet. Men men, sånt man får ta ibland, ja menar man lär sig av sina misstag! Eftersom det tog så lång tid också, kom jag såklart försent till jobbet, EN HEL timme...jättepinsamt, ska ALDRIG mer komma försent...men ah sånt som också händer, men inte FÅR hända! Jobbade fram till nio sen åkte jag hem.

Såg en lite sådär halvt obehaglig snubbe i älvsjö som antagligen var väldigt full, han låg på marken och försökte spy, typ harklade sig hela tiden...hade ingen som helst balans, trots att han satt ner. Som tur var det två väktare där som passade på han tills ambulansen kom. Men usch vad jag tycker sånt där är obehagligt. Ja menar att man änns dricker så pass mycket att kroppen blir i så dåligt skick!

Nä blä blä, idag har jag inte haft lika många besökare, undrar varför? Är jag tråkig? nääääe det hoppas jag inte.
Imorrn (eller idag) är det den stora dagen för många tror jag, nämligen final i melodifestivalen.
Aleena ska komma hit imorrn runt elva-tolv tiden, ska slänga i en toning, styla och sminka henne lite. Hon måste nämligen vara på globen redan halv två. Älsklingen och jag ska väl vara där runt sju tiden, så ska verkligen ta och njuta av min lediga dag! Men ska bli väldigt kul med finalen, däremot är jag inte helt säker om vi kommer med in på efterfesten men JAG HOPPAS HOPPAS! alla får hålla tummarna för mig, för kommer jag in där kommer jag nog få en del roliga bilder med kändisar, och JA det tycker jag är coolt! Eller kul iallafall =)

Måste hitta nått att ha på mig också, vill köpa nytt men kommer nog inte ha pengar över för de...ajja vi får imorrn!

Hoppas alla haft en underbar fredagskväll, PUSS&KRAM!

Kommentarer
Postat av: Alinne

Söt blogg :)

2008-03-15 @ 01:01:25
URL: http://alinneandersson.blogg.se
Postat av: elli

vad kostade dina salongnaglar? :P

2008-03-15 @ 01:24:12
URL: http://ellinorak.blogg.se
Postat av: Oskar

Tror att Perelli vinner

2008-03-15 @ 08:42:08
URL: http://thegameboy415.blogg.se/
Postat av: emma

EXAKT sådär vill jag se ut i håret. Jag var svart innan som hon och vill bli som hon blev när ni var klara. Hur gjorde du för att det ska bli sådär? Jag gick till en frisör och när jag gick därifrån så var jag nästan lika mörk som när jag kom, fast med lite röd nyans i håret. Vart jobbar du? skulle du kunna hjälpa mig? :)
kram emma

2008-03-15 @ 10:44:07
Postat av: alexandra

svar emma: hah gud va kul..men hon var inte svart utan mörkbrun! det var ju dåligt, borde inte betalt för det. jag går i skolan ;) hah det är bara att boka tid hos mig om jag har nån...så kan vi kanske fixa det!

2008-03-15 @ 11:44:58
URL: http://huumlaan.blogg.se
Postat av: Jonna

Snyggt!
vad långt hår, jättefint!:)

2008-03-15 @ 17:34:09
URL: http://joonnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0