PÅSK?

Här sitter jag ensam under påsk, jag menar för mig känns det bara som en vanlig fredag. Men när vi väl var i stan så såg jag massor av folk som köper påskägg, klär upp sig för att gå på släktmiddag...folk som reser iväg. Påskhelgen är ju den näst största högtiden efter julafton. Jag känner verkligen ingenting, visst ska jag på påskmiddag hos min farmor på söndag. Men utöver det, varför firar vi påsk? Jo om jag minns rätt var det då Jesus uppstod eller hur var det? haha...jag e SÄMST på historia, nån som kanske kan dela med sig av sina kunskaper. Mamma har iallafall påskpyntat lite fint i fönstrerna. Här är en extra gullig grej...


image914


hahah, söt va? Men för att inte vara helt mobbad och tråkig var jag ju bara tvungen att fixa påskägg, eller okej mamma har köpt det. Plus att de glömde godiset som skulle vara i Mimmi och Nickis ägg, haha så JAG får allt godis...hihi men fan va ska man göra med dem...äta godiset ur dem. Nä men det ena tar jag själv och det andra ska jag gömma till älsklingen, så när han kommer och han nu kommer måste han leta efter det. hihi

image915

MUMS!

Hur firar du påsken?

Kommentarer
Postat av: Fanny

svar: tack :)
snygg blogg du har, snyygga färger :):)

2008-03-21 @ 14:30:01
URL: http://fannygil.blogg.se
Postat av: Sussi

Åh vilket fint påsk pynt.
Ah vi ska ha påsk lunch här hemma, men tycker verkligen inte att de är viktigt just nu.
Har köpt en massa godis idag och presenter till alla.
Ella fick ett mega stort ägg från hennes pappas jobb, med MASSA saker i, inget godis.
Ha en jätte trevlig helg, och du vet att du kan komma hit om du har tråkigt : )

Kram

2008-03-21 @ 22:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0