En oförglömlig resa (del ett)

Tjabba tjena, då var det dags för mig att dela med mig lite bilder och sånt skoj från resan. Kan börja med att det var helt jävla underbart. När vi kom till flygplatsen vart vi hämtade av en stor apollobuss, som sedan släppte av oss vid hotellet. När vi kom dit tog det ganska lång tid innan vi fick nycklar och sånt. Men vi bodde som sagt inte PÅ självaste hotellet utan på andra sidan gatan i en lägenhet. Det gick en bro mellan hotellet och lägenheterna. Där fanns det också SPA, gratis gym och en liten pool. Hotellet var 5 stjärnigt och jättefint. Redan första dagen gick vi ner och la oss på playan nån timme. Men eftersom vi kom fram rätt så sent gick solen ganska fort ned. Alla somnade runt klockan åtta, haha helt sjukt. Andra dagen blev vi hämtade med en sån där stor apollobuss igen, därefter åkte vi till ett jättemysigt lite ställe, där man fick massa info, kunde boka lite olika aktiviteter o.s.v

image1563

Efter det åkte vi tillbaka till hotellet och la oss såklart på playan. Efter kanske fyra timmar, märkte vi snabb att solen tagit. Men tyvärr lite försent, så vi alla brände oss.  haha Kevin och Adam fick sådana här jättefina märken efter deras linnen. Dem var ute och gick och trodde inte att solen skulle ta så mycke, haha. Man kanske inte ser så mycket, men de fick verkligen tydliga streck efter halsband och linne. Däremot ser man nog lite mer på mig, vart riktigt bränd! Det sjuka är att jag aldrig bränner mig, så därför smörjde jag inte in mig sådär jättemycket.
haha, bjuder på min lilla dubbelhaka där också! ;) en liten mini där!

  

Redan tredje dagen var vi ute på vår första utflykt, nämligen snorkling. De var verkligen en upplevelse. Har tagit kort med undervattenskamera, men dem måste framkallas först så vet in när eller om de kommer upp i bloggen sen. Hade inte heller någon kamera denna dag, men som tur va hade jag med mobilen så fick ända lie kort tagna på vår första resa ut på Röda havet.

image1570





Det var väldigt häftigt. Det var första gången för mig, så det var verkligen en upplevelse som sagt. Det var säkert mer än tio meter ner men vattnet var så klart/genomskinligt så att man såg hela vägen ner till botten. Såg också massa coola fiskar, plus att vi simmade precis vid/över ett rev så där såg man massa olika. Helt otroligt.

Men detta var inte ända gången vi var ute på havet, utan andra veckan drog vi till det så kallade "Dolphin House". Det är egentligen bara mitt ute på havet vid ett speciellt rev där de vet att delfinerna brukar hålla till. Denna dag var väldigt blåsig först, vi var nästan påväg att skita i det. Men de kan jag lova er att jag inte ångrade sen. Chansen att delfinerna skulle komma dit var 80 % ungefär eftersom de är fria och inte tama. Vi åkte runt ett litet tag till vi plötsligt såg dem, då vart de fullt ös sen hade alla hoppat i vattnet. Men de är ju rätt snabba på att förflytta sig så när man väl låg i vattnet blev det svårt att bedömma vart de begav sig. Alla hoppade upp i båten så åkte vi dem ännu närmre så hoppade alla i igen som galningar. Förutom jag och älsklingen som svalt alldeles för mycke saltvatten. Haha, men vi såg dem otroligt bra från båten ska jag säga. De var ca 25 stycken, super stor flock/familj. Det fanns flera små bebisdelfiner också... 

image1571

image1572

image1573

Hoppas på att lillsyrran fick nån fin närbild under vattnet också, hon lyckades nämligen komma väldigt nära..men det är inte helt lätt att fota under vattnet... 



Kommentarer
Postat av: Miriam

Åh, mysigt!

2008-05-03 @ 22:05:42
URL: http://wedgeheel.blogg.se
Postat av: Vendela

mysig första bild!

2008-05-03 @ 22:57:42
URL: http://www.veryvendela.blogg.se
Postat av: sannaa

Va fint det va :)

2008-05-04 @ 09:34:21
URL: http://www.sannaaek.blogg.se
Postat av: Maja

åh nu längtar jag tillbaka till egypten :) var nånstans var ni? sharm-el-sheik?

2008-05-04 @ 11:02:52
URL: http://majapirayan.blogg.se
Postat av: Linnea

Åh, vad mysigt! Var var ni?

2008-05-04 @ 12:03:22
Postat av: Rebecca

Vars var ni nånstans tycker första bilden ser ut som hed kandi =D

2008-05-04 @ 15:54:37
URL: http://bekkapooh.blogg.se
Postat av: sm

häärligt

2008-05-06 @ 17:26:05
URL: http://soffsoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0