Sista lovdagen

God morning, har varit dålig med uppdatering på sistonde, eller det är jag väl alltid. Men som jag sagt tidigare så går det inte att ladda upp bilder, tar liksom 100000 år, och massa inlägg utan bilder är ju inge kul. Inte enligt mig iallafall. 
De två-tre sista dagarna har jag verkligen sovit ut, så himla skönt. Laddar upp för mitt sista skolår, min sista termin i gymnasiet. Shit vad tiden har gått fort, kan själv inte fatta det. Men i sommar är det JAG som tar studenten... men va händer sen? hjääälp...haha de skrämmer mig lite att inte veta vad som kommer sen, då står jag på egna ben, allt är upp till mig. 

Ja tjejer och killar, ni som tar studenten i sommar, vad har ni för planer? Kanske era planer kan ge mig lite tips?!

Iallafall så är det duschen som gäller för mig nu, lite mat i magen och sedan in till stan. Ska också ha schema möte ikväll, lite småjobbigt då jag inte vet hur mitt schema i skolan ser ut, men det löser sig nog. Måste också förbi banken o.s.v så nu måste jag faktiskt skynda mig lite.

Jag håller på och laddar upp bilderna från nyår i beito, men vill inte publicera inlägget förrän jag fått in minst tio bilder. Känns så himla värdelöst. Är det någon som vet varför det just strular för mig? För jag fattar ingenting.. tråkigt!

Ha en bra dag, ses senare ikväll... pusspuss <3



Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG SKA FESTA!

2009-01-06 @ 22:32:10
Postat av: Emma

Har du gjort bilderna mindre eller laddar du upp dom i samma storlek som kameran gjort dom?

ISÅFALL kan du göra följande, lättaste sättet:

1. Ladda ner bilderna från kameran på datorn.

2. Klicka Command+A för att välja alla bilderna.

3. Höger clicka på dom valda bilderna. (Tryck ner Control+"klickaren" på mus-plattan.)

4. Välj OPEN WITH PREVIEW.

5. Välj alla bilderna när dom öppnat i PREVIEW. (kanske heter FÖRHANDSGRANSKAREN på Svenska) Gör det med Command+A igen.

6. Gå till TOOLS.

7. Välj RESIZE, eller vad det nu blir på svenska.

8. Välj 800 x 600 i storlek, typ. Tryck ok.

9. Låt datorn jobba. Sen stänger du ner programmet, då frågar den om du vill spara. Välj SPARA ALLA.

10. DONE! Nu är alla bilderna små! :)

2009-01-07 @ 15:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0