MITT CAFÈ!!!


Misstänkt mordbrand på kafé

Publicerat 2009-03-20 06:35

Två män tände natten till fredagen eld på ett kafé i centrala Högdalen söder om Stockholm. En förundersökning om mordbrand har inletts.

Larmet inkom till polisen klockan 03.35. Ett kafé i Högdalen hade satts i brand och två män setts springa från platsen.

Det som först misstänktes vara ett rån omrubricerades snart till misstänkt mordbrand.

- Man har kommit fram till att det inte var fråga om ett rån. I stället har man inlett förundersökning om mordbrand, säger Mikael Gustavsson vid länskommunikationscentralen i Stockholm.

- De två männen sågs bära på dunkar.

Gustavsson har inga uppgifter om skadade, men enligt TT ska en skadad person ha mött den patrull som kom till platsen.

Polisen har i nuläget ingen misstänkt.

- Det är oklart vart männen tog vägen. De försvann och vi har dåligt med vittnesuppgifter.

Platsen har spärrats av. En teknisk undersökning kommer att genomföras.

 

 

  • Urdrag ur DN från igår. Så himla hemskt! Idag skulle jag egentligen ha jobbat. Men det är såklart inställt nu när cafét är stängt. Fattar inte vad det är som händer alltså?!?!? Vart är världen påväg egentligen? Det här är en sådan sak man brukar höra om eller se på TV, men nu händer det just på MIN arbetsplats och i vårt område. 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna!

Usch vilka himla idioter det finns alltså, neej bläää! Hoppas verkligen inte att det händer igen :(

2009-03-22 @ 10:31:07
URL: http://mylifeisbill.blogg.se/
Postat av: Joe

Life is a bitch :>

2009-03-24 @ 18:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0