17 feb - Alexandra har namnsdag



Give me summer and sun pleaseeeee!!!!

Morning guys, uppe med tuppen var jag faktiskt men sen kröp jag ner i sängen och sov 2 timmar till, hihi så himla skönt! Igår jobbade jag hos mamsi fram till tolv och sedan åkte jag hem till Malin och min lilla prins Lucas. Gud så stor han har blivit, så otroligt kul att se hur mycket en liten kropp kan växa så mkt på bara 1 mån. Ska även passa honom ikväll för mamma Malin och pappa Filippo skall få gå på bio. Ska bli supermys för han är så god!

Efter att ha myst ett tag hemma hos dem drog jag vidare hem till mormor & morfar där det bjöds på god middag och även semla till efterrätt såklart. Klippte även både mormor och morfar sen gick vi ut en prommis med hundarna, jag och mamma alltså. Det gäller att ställa upp för familjen när sådana saker som har hänt nu händer, det är otroligt viktigt, och väldigt uppskattande!

Idag har namnet Alexandra namnsdag, vilket är mitt namn som dem flesta vet haha! Kan inte påstå att jag älskar mitt namn som många andra, men det funkar och jag nöjer mig med det. Hade dock vela haft nått mer annorlunda, men exakt vad vet jag inte...

Alexandra är ett kvinnonamn, en feminin form av Alexander,
som är grekiskt och bildat av två ord som betyder "försvara" och "man".
Under 1980-talet och början av 1990-talet var Alexandra ett stort modenamn. Som bäst, 1990,
var Alexandra det 28:e vanligaste tilltalsnamnet för flickor.
31 december 2005 fanns det totalt 23 211 personer i Sverige med namnet, varav 11 170 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 452 flickor namnet, varav 193 fick det som tilltalsnamn.

Nu ska jag iväg med morsan till VC, sedan ska vi även förbi arbetsförmedlingen, lika bra att skriva upp sig där nu i allt arbetssökande. Sedan ska jag för första gången på väldigt länge gå och gymma med min kära vän Nora. Känner mig sjukt taggad för nu jävlar ska dem här små exra kilona BORT!

HA EN GRYM DAG, ses nog senare ikväll vettja! <3

Kommentarer
Postat av: Nikki

Grattis på namnsdagen! :))

2010-02-17 @ 19:21:29
URL: http://nixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0