Gotta sig på ett nyttigt sätt

Ganska säker på att jag inte är ensam om detta lilla dilemma. Alla eller det är nog en genarlisering, men väldigt många får sådär med jämna mellanrum ett enormt sockersug, kan vara små sockersug också. Men just detta sug efter socker är rätt jobbigt och egentligen inget sug som kroppen vill ha utan det är tungan som vill åt det söta. På sistonde har det blivit mycket bättre för mig, kan inte säga exakt vad jag gjort men det har bara minskat en del. Är väldigt sällan sugen på godis, men det händer. Och på sistonde har jag börjat köpa frukt och i värsta fall naturgodis vilket är mycket bättre än smågodis liksom. Och nu har det sakta men säkert börjat vända mot att jag faktiskt ät sugen på frukt. Får nästan ett frukt sug varje dag nu. Självklart får jag godis sug också, men känner att jag börjar få lite kläm på det där. 

Så idag köpte jag hem 1 banan, 1 päron, 1 äpple och en påse nötter (bara några små chokladbitar). Detta sitter jag nu och mumsar på, utan att känna mig skyldig för att jag stoppar i mig massa skit. 

Jag är ingen meganyttig brud, utan äter ganska mycket skräpmat och så, men när de kommer till godis och andra godheter känner jag att ja måste skärpa till mig just för mitt tillstånd. Magen mår inge vidare och de finns många konsekvenser.
Så nu när jag faktiskt går på dans på måndagar och gymnastiken på tisdagar så kan man lika gärna skippa godiset liksom för kroppens skull! 

Är det någon som håller med mig om det ovan kanske? En sak MÅSTE ni hålla med om och det är att de nedan ser himla mumsigt ut!?!?! 



TÄNK PÅ DIN HÄLSA! Trots att kroppen verkar må toppen nu, så kommer det när du blir lite äldre, och då är det faktiskt kanske redan försent. 



Kommentarer
Postat av: FEBB

Ja det är sant! Haha, jag brukar äta asmkt onyttiga saker men säkert 5 äpplen och 3 bananer varje dga, helt sjukt. ;P



Åh jag vet inte.. men du verkar vara så härlig och du skriver om saker som är roliga att läsa!

2009-01-27 @ 18:37:41
URL: http://febb.blogg.se/
Postat av: Sussi

DU har sååå rätt smulan :)

Det kommer med åldern... ja ja



Jag har ialf smält i mig min första semla, mmmm så gott.

2009-01-27 @ 20:42:30
Postat av: Mitsukai

Jag kör detox för tillfället och herregud utan frukt varje dag skulle jag dö av sötsug!

Vindruvor eller kiwi ger minst lika mycket söthetsmättnad som en påse godis =)

2009-01-28 @ 04:04:42
URL: http://mitsukai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0