Kaosmorgon

Hallå i stugan, hemma från en lååång skoldag. Har vart hemma ett tag nu, men fastnade vid att läsa alla kommentarer som jag fått under dagen. En massa ny besökare också, undrar om det har att göra med min nya länk till bloglovin? Det måste det nästan vara... Kul iallafall, mycket bra kritik vilket känns jättekul! 

Guud så magen kurrar nu, men har ingen ork att laga mat, inte änns orkar jag gå och köpa färdiglagad mat. Så sjukt lat, men de e bara jag och lillasyster hemma nu, så nått måste vi hitta på om vi inte vill gå runt hungriga. 

Min morgon började ju sådär lagom kul ska ni veta, som de senaste dagarna var jag ute i god tid och gick hemifrån redan vid tjugo över åtta till tuben. Går mot centrum som vanligt, vinkar in till vår kock på cafét, där jag alltid går förbi på mognen, tycker han verkar lite sådär överdrivet glad och typ viftar hej vilt med armarna. När han kommer ut genom dörren babblar han på massa om att hon e sjuk, försenad, jag är själv o.s.v Han drar mig i jackan och ler mot mig! haha hans svenska är inte den bästa, men som jag förstår efter ett tag så är han där ensam och den tjej som skulle öppna hade försovit sig. 

Så han ville alltså att jag skulle hoppa in och jobba tills nästa tjej skulle komma vilket var runt halv tio, men jag måste ju till skolan så säger nej att jag verkligen inte kan. Men efter två långa minuter står jag där inne bakom kassan iallafall. 
Varför ska det vara så svårt att säga nej? haha satan i gatan. Nej men jag är en snäll tjej och offrade skolan för att ställa upp på jobbet. 

Har ju fått in den här konstiga rutinen att kommer man mer än 5 min sent till en lektion får du skolan från hela lektionen, antagligen gör dem så för att sätta in diciplinen på alla ungdommar, rätt smart dock! 
Tjejen kom, chefen kom men skjutsade mig direkt till skolan, så kom fram till tio iallafall. Men fick som sagt skolk de två resterande timmarna, lite småkasst men men va gör man inte för sina kollegor.

Nu kurrrar magen nå helt otroligt, MAT! Håller på och laddar upp nagelbilder, men de segar som satan!



mmmjooo haha jag o syster..NAAAAJS! :) kram


Kommentarer
Postat av: Märta

Oj vad snygg din blogg är!!! :D fin header och bilderna är super fina :D

2009-01-29 @ 19:42:23
URL: http://martasliv.blogg.sem
Postat av: Märta

Oj vad snygg din blogg är!!! :D fin header och bilderna är super fina :D

2009-01-29 @ 19:43:03
URL: http://martasliv.blogg.sem
Postat av: Märta

Oj vad snygg din blogg är!!! :D fin header och bilderna är super fina :D

2009-01-29 @ 19:43:05
URL: http://martasliv.blogg.sem

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0