Första dagen på salongen



Hello alla där på andra sidan, dags för lite uppdatering igen då. Har haft fullt upp med jobbsökanden, möten och andra onödiga saker med den senaste veckan, plus att älsklingen internet inte funkat. I måndags var jag på en intervjuv för en salong där min vän Malin jobbar, dem söker nämligen en ny frisör till deras salong i Skärholmen. Så idag var jag där och provjobbade, började 10 och jobbade till 20. Kom hem typ kvart i nio och är heeelt jäkla slut alltså.

Va inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara men lite pirrig fast ändå glad. Det har vart kul och även lärorikt men ovant för kroppen då man står upp större delen av dagen i princip. Men efter ett par dagar kommer jag nog bli van, har ju bara legat hemma och tjockat mig de senaste månaderna typ, ätit chips o blivit tjock haha.

Tog som max 8 kunder idag, flest tjejer och inte alltför svåra klippningar så det kändes bra, klippte mig själv även i fingrarna 3 gånger, men de hör väl till, ont som satan och blödde massa gjorde de.. men men alla går vi igenom det!
De känns bra iallafall, tänkte lägga mig nu för imorrn blir de ett lika långt pass, alltså 10 timmar. Sen jobbar jag även lördag fast bara till 18 så de känns bra.

Lillebrorsan är hemma från USA så blir mys med familjen imorrn, plus nästa vecka drar vi iväg till värmen, OHYES! Berättar mer om de senare.. Zahra från England är också och hälsar på så henne blire lite party med till helgen, kuuuul!

Tror detta kan vara vändpunkten i mitt liv, lite semester, komma igång och jobbar, tjäna egna pengar o.s.v
Ah jag tror på de här, nu hoppas vi alla på de bästa!

Bjuder på en glaaad bild från i fredags när jag hade middag med Kenza & Co! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0