helg

Halloo, igår var det lördag. Då vaknade jag upp hemma hos sarisen som sagt. Vi klädde i stort sätt på oss direkt, hon skulle in till stan så jag åkte hem. När ja kom hem skulle Tompa iväg och storhandla och ville ha min hjälp så det var ju bara att åke med. Vi var där i ungefär 2 1/2 timma, skitlänge liksom. Men det var kul att handla, då får man det man vill ha i kylskåpet. När ja kom hem packade vi upp all maten, sen gjorde jag en smörgås till mig själv o gick upp och la mig i soffan framför en mysig film. Efter ett litet tag kom älsklingen o vi fortsatte titta på filmen. Sedan började ja ringa Nora m.fl för att hitta på nått. Men det var ganska segt och klockan tickade. Fast tillslut bestämde vi oss för att åka hem till Nora. När vi kom dit, var en annan Sara (än min alltså) och hennes pojkvän där, sedan Nora o Kamil såklart. Jag sminkade mig och vi gjorde oss i ordning för att gå ut. Kamil o Nikitas gick i förväg skulle tydligen fixa dricka. Sedan gick vi till medis där vi tog tuben till skanstull. Vi gick hem till Liisi en snabbis och sedan så åkte vi nånstans. Minns fan inte vart. VI åkte till centralen, ja juste där vi mötte massa folk. Först skulle vi på en fest, sen en annan men dem sket sig. Då kom Julio, nån kille som nora, kevin o några andra kände och sa att han skulle ha typ "fest". Så då drog vi hem till han i hagsätra. Vi var där o de var chill. Efter ett tag kom musiken igång och vi började dricka lite. Klockan va typ halv tolv när vi började dricka det var himlans sent. Det konstiga var att hans farfar var hemma, men de var lungt för han tydligen. Men vi tog ett par roliga bilder...

image31
image35

                      
image33image34

Sen så drog vi därifrån, och hade nå ideér om att vi skulle på nån fest i gullmarsplan. Som egentligen inte var i gullmars, utan typ i tyresö. Planen var att vi skulle möta Elina, Julia o Karin.. men när vi väl kom till gullmars med tuben så gick vi aldrig av. Vi fortsatte istället in till hötorget där vi sedan gick till donken. Vi köpte några hamburgare men vi blev in kvar där så länge, för en viss Nora vart lite fööööööör dragen och mådde väldans illa. Vilket ledde till ett långt toalettbesök. Sedan så gick vi mot tunnelbanan och åkte hem till norisen. Sara o Nikitas åkte väl hem till sitt. Nora mådde bättre efter ett tag... När vi kom hem, sprang hon direkt in på toan för att tvätta bort det utsmetade sminket. Sen gick vi in och bytte om medans Kevin o Kamil snackade med päronen. Sen säger Nora att hon ska ut och tala om för henne mamma att hennes byxor är trasiga, vilket leder till att hon fattar att Nora e lite dragen... haha men hon sa inget. Sen gick vi och la oss.

Söndag - Vaknade av att klockan ringde vid halv elva. Då skickade jag ett sms till Nora som låg i princip bara några cm ifrån mig att hon skulle gå upp, haha lite skoj. Fast vi låg kvar en liten stund. Sen klev vi upp och insåg att vi hade himlans bråttom, så vi slängde i oss lite havregrynsgröt sen drog vi oss mot odenplan. Det var dags för vår första danslektion. Vi kom precis när dom började så det var ju tur. Det va så jävla kul, men fy fan va svårt det var. Kan nästan slå vad om att jag kommer ha träningsvärk, eller åtminstonde känna av det. Sen åkte vi hem till Nora igen. Bara slasade rundt, käkade lite mackor sen var det dags att börja rulla hemåt. Fy fasiken va trött jag var, orkade knappt gå av tunnelbanan när det var dags. När ja kom hem, hann Kevin knappt vara här i 30 min innan hans mamma kom och hämtade han. Dem skulle hem till dem på värmdö (landet för mig, hehe) och hämta Greg. Alltså kevins styvpappa. Dem skulle på nån fotboll eller, kanske var det amerikans fotboll minns inte riktigt. Trodde att han skulle sova där sen, men snackade med han för ett tag sen och då sa han att han skulle komma till mig. =)
Så efter att han hade åkt var det bara ja o mamsen hemma. Hon städade lite, sen var det dags för oss att gå. Vi gick upp till min farmor. Min pappa bor nämligen där nu, alltså typ nån vecka, för han har hyrt ut sin lägenhet. Eftersom han reser till Colombia på tisdagmorgon. När vi kom dit hade dem gjort jättegod middag. Jag hade ätit lite innan, så var inte jättehungrig, men tog lite mat iallafall. Pappa visade lite bilder på lägenheten som han ska bo i, och hur det ser ut där. Gud vad lyxigt, det e ju värsta mysvädret där. Stränder och sånt tropisk skit. Fan va avis jag blev då. Tråkiga dock, är att han ska vara där till april... känns lite jobbigt faktist. Inte för att jag träffar han så himla ofta, men jag fick ändå en typ av förlust på att han ska resa iväg och det var jobbigt. Han har liksom varit iväg många gånger förut utan att jag känt nått. Men det var väl för att jag åkte dit nu för att säga hejdå... :(
Sen när vi kom hem la jag mig i min syrras säng (eller min egentligen) och bad henne klia min rygg. Men nä då ska mamma komma och förstöra allt genom att hälla ett ton med strumpor över oss. Så vi satt där och vek dem. Hade skitkul jag, mamma och mimmimums! Sen så har jag varit jätte rastlös frams tills nu, då älsklingen precis ringde på dörren. Så nu är det nog dags för mig att smyga in i köket o göra lite mackor och te!

hare bra, HÖRS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0