torsdag morgon.

hellu, nu har jag precis klätt på mig och tänkte sätta mig ner en liten stund och skriva lite innan jag åker till salongen. Älsklingen ligger här brevid mig sovandes, gud han e så söt när han sover. <3 hihi
Jag praktiserar på en släktings salong inne på S:t paulsgatan i slussen. De är jäättekul faktist, fast lite trångt är det. Idag ska jag förhoppningsvis på jobbintervjuv, om jag vågar gå dit själv...?! :S men som ja sa tidigare tror jag, så är det ett Café som ska öppnas innen på PUB, det ska heta Café Sense tror jag. Och nu söker dem en som kan jobba där, och dem kräver ingen tidigare yrkeskunskaphet. Vilket är skitbra, för det har varit mitt största problem hittils, nästan alla restauranger och Caféen vill ju ha redan utbildade folk, men jag som går frisörlinjen har ju inte precis lärt mig det. Så dem söker en som de kan lära upp till att bli en proffitionell barista. Så de ser jag framemot... Men dem kanske vill ha en äldre ? vem vet. ni som håller med mig om att det e himla svårt att hitta jobb som ungdom kan ju skriva ett inlägg... =) men ska nog försöka äta lite frukost nu innan jag åker. Ska väl försöka väcka älsklingen också, så att han inte försover sig till sitt skolfoto! :) kanske bloggar senare idag, hej svejs <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0