Final + efterfest

För er som inte har nått intresse av melodifestivalen, rekommenderar jag er att inte läsa detta!



hejsan folket, hur har ni haft det? Sorry för very bad uppdatering i bloggen igår och idag men har haft så himla fullt upp. Igår var det som sagt final i melodifestivalen, och JA jag gick dit... dagen började lite dåligt med mycket upprördheter och min förvirrade lilla hjärna men det löste sig efter ett tag. Var förbi Nora på coktail en liten stund och snackade lite tills det att Aleena hämtade upp mig i gullmars. Vi drog hem till mig och gjorde oss iordning. På väg hem till Åsa & Micke (några som också var med på finalen) får Aleena ett sms. Hon ba: YEEEEEEEEEEES! haha jag vart först typ rädd, sen när hon sa att vi fick en till biljett till efterfesten blev jag såklart överlycklig. Allt kändes så bra då, att det var klart liksom. Allt gick rätt fort, sen plötsligt satt vi där inne och första låten började.

Det var sjukt mycket folk, som ni säkert vet. Men 13 000 människor var där inne igår, och shit vilken stämning. Jag och älsklingen satt inte med de andra, de satt nere på parketten med sin stora SANNA skylt.


image605

Jag och älsklingen satt på vänster sida av scenen, precis bakom green room. Men vi såg väldigt bra faktist. Efter några låtar, kommer plötsligt Anna Book och sätter sig brevid oss, det fanns nämligen en ledig plats där. Haha hon är så himla söt och go. Eftersom vi träffat henne förut, kände hon igen oss och vi satt där snackade, kommenterade allt som gick att göra. När poängen från domarna gavs ut, satt vi där och suckade, klagade....fan vad besviken jag är på domarna. Men allvarlig talat, efter att ha snackat med Sanna, så håller jag med henne. Fan hon vann ju folkets röst, det är ju DET som är att VINNA liksom...visst jag tyckte faktist att Perellis låt var bra, och den kanske kan komma långt i Eurovision, men Sanna är bara bäst. Världens goaste tjej. När den sista poängen delades ut till Sanna, 130 poäng eller var det nu var, trodde först jag och Anna Book att hon vann så vi ställde oss upp och skrek och hoppa tills vi insåg att poängen inte räckte... FASIKEN! asså benen skakade i 180...haha

Men Sanna vart helt överlycklig, att få vinna folkets röst var för henne att vinna. Är superglad för hennes skull och Aleena´s skull. Tror det kommer gå riktigt bra för henne som låtskrivare nu.


När det hela var slut, snurrade vi runt en stund...tills vi fick reda på att efterfesten höll till på annexet. Vi fick våra band, sen gick vi in. Shit vad folk det var...skitnajs ställe.


image604

När man kom in fick vi först hänga av oss ytterkläderna, plus att vi fick drinkbiljetter (som man sedan kan hämta ut gratis drinkar i baren) Fick typ två-tre stycken. Sen när man kom in till själva partyt fick man ta
jättecoola välkomstdrinkar!
 
Som såg ut såhär,
 
image606

MUMSIGT! Fast de smakade lite för mycket alkohol för min smak. Sedan var det dags för maten, jag hade knappt ätit nått innan så var rejält hungrig. Det fanns ganska  mycket gott, men lite kräsen var jag. Haha men bäst av allt var nog efterrätten. OH SHIT! va gott det var... Tog en liten bild på det med =) haha

image608

I glaset var det typ mangosorbe med nån söt sås. Det vita kladdet där till höger är coccos pannacotta. OH!
Sen den lilla chokladkakan var en mjuk och ljummen brownie typ. MUMS!!!!

Sen är det ju såhär, att komma in på efterfesten är ju att vara VIP, men sån jävla tur som vi har fick vi komma in till the VIP of the VIP. Om ni fattar vad jag menar. För kändisarna hade sin egen lilla scen. Där alla olika bidragen hade egna bord, med champagne och fina glas. Pressen och allt annat folk stog nedanför den platån kan man säga. Men vi fick gå upp till den...skitkul! Charlotte hade en skitstor champagne flaska, haha ar tvungen att ta kort på den!

image609

Det tog ett tag innan alla kom, eftersom de säkert blev intervjuvade och så. Men jag lovar att det märktes när Charlotte kom. Hennes låt började spelas högt i hela lokalen, och det blixtrade och lät massa nere vid ingången.. Sen tog det säkert 5 min för henne att komma fram till scenen. Har tagit en massa bilder, men dem lägger jag in imorgon. För nu är klockan mycket och jag ska hem till älsklingen i bandhagen!


Hehe, vill ni se och höra mer får ni kommer förbi imorrn också ;) Mår sådär halvdåligt också, så stannar nog hemma imorrn!

Hörs imorrn, KRAMISAR!<3

Kommentarer
Postat av: Sussi

Fan va kul att du gick!!
Det va nog en upplevelse för sig va?
kanske aldrig mer får de chansen ju...
Krya på dig.

2008-03-16 @ 22:13:41
Postat av: Emma

vad häfigt att få vara på melodifestivalens eferfest, det hade jag inte bangat! :D

2008-03-17 @ 18:19:41
URL: http://gatanfram.blogg.se
Postat av: m

fan va najs att dra på finalfest! :D wooh ragga på björn!

älskar din design på bloggen btw!!

2008-03-24 @ 12:35:46
URL: http://meisremedy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0