1:a Advent



Hej mina vänner, hur mår ni idag? själv har jag definitivt mått bättre. Men stark som jag är så tar jag mig igenom det. Tack för alla omtänksamma kommentarer på förra inlägget, det värmer att se att de finns folk som bryr sig. Fredagen var noras fördelsedag, kul att klä ut sig. Hade trevligt större delen av kvällen. Mer än så orkar jag faktiskt inte säga. Den slutade mindre bra om man säger det så. Tog en taxi hem och sen var den kvällen slut. 

Igår var det lördag och jag låg hemma hela dagen, sov knappt nånting natten innan så de var skönt att bara ta det lungt. De va bara jag och pappa Thomas hemma, jättetrevligt. Han var så söt och tog han dom mig, gav mig mat och fika. Det är väldigt sällan jag och han är ensamma hemma och pratade med varann, haha!

Idag är det söndag, 1:a advent detta år. Jag, mamma och mimmimums har varit hemma hela dagen och bara myst, städat, möblerat om och ännu mera mys. Ibland är det så himla skönt att bara vara hemma med familjen. Det har blivit supermysigt i vårt lilla vardagsrum nu, med lite julpynt och mycket för att vi möblerade om. Har bytt ut några hyllor och gjort plats för vår julgran som JAG bestämt att vi ska ha i år, och denna gång en riktig än. Vi har nämligen haft en plastgran i alla år, med massa gulliga saker som vi barn gjort på dagis, skolan o.s.v Men nu när vi vuxit upp är det dags med en riktig och modern julgran utan tusen olika plastbollar och sånt smått hahaha.

Imorrn stannar jag hemma från skolan, behöver vila och bara hålla mig inne från fredagens bravader alltså. Kommer också passa på att baka lussebullar imorrn och förhoppningsvis kommer norisen förbi och gör mig sällskap. 

Känner att de fyra veckor innan jul nu kommer gå så otroligt fort, lika bra att börja fundera ut lite julklappar redan nu. Innan det är försent liksom. Emmalisa kom hit efter jobbet, åt lite middag, fikade med pepparkakor & glögg plus tände det första adventljuset, lite småmysigt. 

Men nu ska jag lägga mig framför TV:n, lite småfint pynt som vi satt upp här hemma...




mysig liten julstjärna fick åka upp i vårat fönster...







Kommentarer
Postat av: Sussi

Där spriten går in, går vettet ut...

Det stämmer ganska bra.

Du dom där lusse bullarna, hoppas jag vi får smaka på, vi är 9 st ordinarie personal på jobbet :)

Personal vård kallas de, ha ha ha.

Ska baka här hemma, men dess värre går nästan allt till skolan..

Hoppas du mår bra snart.

Vill fixa mig den 12:e, du kan väl höra av dig vid lust å tid.



Bamse kram / Sussi

2008-11-30 @ 22:33:58
Postat av: Anonym

din blogg är bäst gumman...fortsätt blogga!

2008-11-30 @ 23:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0