Helgen innan jul..


Heej bloggen, och alla läsare förstås! Hoppas ni haft en underbar och mysig helg, och inte allt för stressig. För det har ju en förmåga att bli väldigt stressigt såhär strax innan jul... Själv är jag rätt lugn, då jag inte har så mkt julklappar att handla, knappt några alls om jag ska va ärlig. Ska in idag och köpa nått litet till mina mest betydelsefulla, familjen alltså. Mer än så har jag ju som sagt inte råd med. Dock har jag nog världens bästa mamma, då hon gav mig och Mimmi en otroligt bra julklapp, den bästa av dem alla om ni frågar mig. Nämligen att köpa det som man själv behöver och önskar sig.. Tack mami. <3

Min helg har vart någorlunda lugn, blev en mysig hemmakväll i fredags, fast lördagen blev det utgång även ett litet dop vilket jag också nämnde. Nämligen Logan´s dop, det var jättefint! Hade iallafall otroligt kul med tjejerna, drog som sagt först hem till Dempa (kallekusins kompis) där vi förade lite och sedan bar det av till Grodan. Va lite halvdött där, eller kanske bara lite tråkigt folk men jag och tjejerna hade kul iallafall, speciellt jag och norisen.. haha herregud alltså! Sov sedan hemma hos Nora vilket var superskönt, speciellt i detta snöväder.

Igår var jag ute på stan med mor och syster, shoppade vår/våra julklappar... Sedan mötte jag upp Molly runt femtiden och tog tåget till Kungsängen. Där vi mötte upp Lisa´s familj och sedan även fina Lisa på sen. Hennes kör, Masters Voice hade en liten konsert som var helt otrolig, man bara njöt och hade ett stort leende på läpparna under hela konserten! Liiiite julkänsla lyckades jag faktiskt känna, och de var nog första gången för mig i år.

Känns fortfarande overkligt att det är jul om bara 3 dagar, ingen julgran har vi, knappt några klappar, inget julbak.. Ja inget juligt direkt. Förutom våra två små julstakar som mamma ställt upp, haha de var ju lite gulligt. Men som jag sa tidigare så "strejkar" vi julen i år, och skall bara njuta av varandras sällskap, god mat och allas ledighet.. Vilket känns helt okej med mig, för för mig är julafton en dag men firar i ett stort hus, mycket folk, mycket klappar, mycket mat o.s.v Och i år är det helt enkelt inte så i vår familj, men vi satsar på det till nästa år iallafall!

Håller på att laddar in bilder på det jag hunnit handla hittils, har köpt ett par riktigt snygga stövlar också.. wiihoo! :D
Sedan ska jag iväg in till stan igen, säga hejdå till Lisa och henne familj som åker hem till skåne idag sedan även köpa lite egoklappar till mig själv och även till några andra. Hörs nog senare ikväll, LOVE <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0