Morgonprommis & Fruktsmootie


God morning my friends, hoppas ni alla sovit gott inatt för de har faktiskt jag. Mimmi ville kolla One three hill innan hon somnade så hon bäddade upp ute i soffan och sov där hela natten, vilket var suuuperskönt för mig då jag fick hela sängen för mig själv. Haha älskar att bara spreta ut ben och armar, haha nejdå! Men slapp iallafall alla hennes armar och ben som kommer flygandes lite då och då...

Kom nyligen hem från en promenad ute i det friska vädret, jag och mamma har varit och kollat på en lägenhet i bandhagen. Trodde först inte att de skulle vara så intressant, men lägenheten var faktiskt helt nyrenoverad vilket gjorde det lite bättre MEN det är en 2:a eller kanske 2,5, väldigt väldigt liten. Men samtidigt kan man inte vara så kräsen nu då vårt kontrakt går ut i slutet av maj, början av april. Men men får se vart vi hamnar...det blir nog ett litet äventyr. 

Var inte riktigt sugen på en vanlig frukost, såsom mackor, flingor med yoghurt o.s.v Har under ett par veckor nu faktiskt varit väldigt sugen på smooties. Men vi har inte haft en mixer, så därför har mina smooties inte blivit av. 

Sen plötsligt här om dagen när jag kom hem stod det en mixer på köksbordet, utan att jag hade sagt något. Ja då hade mamma sagt till Thomas att hon tyckte vi behövde en, speciellt då både jag och Mimmi är lite halvdåliga på att äta frukost. Så då köpte han en, sååååå snällt av honom! haha 

 

Så idag tog jag fram lite bär och frukter och gjorde en SUPERGOD fruktsmootie. En sak jag "lärt" mig är att de faktiskt är godare ju mer frukt du har i. Förr hade jag alltid väldans mycket yoghurt och t.ex juice, men nu tog jag istället mycket frukt och bara lite lite vaniljyoghurt för att "vattna" till den lite. För med mycket frukt blir den gärna väldigt tjock och fluffig.

Det man behöver för MIN "dagens smootie" är:

1 banan
1 päron
2 kiwi
ca 3 dl frysta hallon
1,5 dl vaniljyoghurt 
en skvätt juice

 

Mixa bara allt tillsammans, jag tror faktiskt ni vet hur man gör, sen har ni en supermumsig FRUKTsmootie.. Nyttigt och gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0