Snart jul?

 


Den tanken slog mig idag, att det faktiskt snart är slutet på november. Känns rätt overkligt här borta alltså, känns nästan som om jag inte hänger med. Där hemma är det en sådan enooorm skillnad när vintern kommer liksom, här är det fortfarande som sommar (för mig iallafall). Visst känner jag att de inte är lika varmt på dagarna och att det blir kallare på kvällen, även mörkt snabbare men inte alls den där "mysiga" vinterkänslan... som jag vanligtvis brukar gilla sålänge det snöar, vilket jag uppfattat att det inte gör hemma i Sverige just nu ändå, så då har jag faktiskt ingen större längtan än sålänge. Men ska bli otroligt mysigt att komma hem och fira jul, äta svensk mat (godis hihi) och bara träffa alla underbara vänner plus familj.

Idag träffade jag även min fina moster på CC, hann dock bara snacka 30 min innan både jag och hon behövde återgå till vårt arbete. Men ska försöka få in nån dag snart där vi ska umgås och kanske ta en brunch tillsammans eller nått.

Julförberedelserna börjar iallafall komma igång för fullt här, redan för två veckor sedan slängde dem upp en enoooorm julgran vid Americana (som är utomhus-shopping-galleria typ). Så snart åker väl all belysning upp o.s.v rätt mysigt faktiskt. Lovar att fota och visa så fort de mesta kommit upp.

Nu ska jag sova iallafall, blir powerwalk till parken imorgon med Logan i vagnen, ca 50 min promenad vilket är perfa!
Hoppas ni får en toppen dag, love you all <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0