We all have a long way to go..

 

 

Torsdag idag och jag sitter hemma hos älsklingen! Igår var det full rulle hela dagen, jobb på morgonen som stand-in snickare igen, dock bara 3 timmar men alltid nått. Sedan bar det iväg till mammas jobb där jag klippte en av deras anställda och direkt efter det drog jag till Högdalen för att vaxa mig... AJJJJ!!!! Men det går fort och är SÅ VÄRT DET!

Efter vaxningen var det bara raka vägen hem för att duscha och fixa mig inför min första dag på Rival. Jag ska dit även idag, går som praktikant nu ett par dagar för att lära mig hur allt ska gå till o.s.v Väldigt lätta arbetssysslor, men mycket detaljer o.s.v Så det tar ett tag att vänja in sig så man inte glömmer nått. Det jag jobbar som kallas Turn-down service, vilket är en extra room service för et viss antal rum, rätt kul faktiskt, men enkelt o skönt då man arbetar själv, de är ju trots allt bara 5 och en halv timme.

 

Väntar på en vän som ska komma hit, ska färga och klippa henne, sedan kommer vän nr två som bara ska klippa sig! Alltid bra med lite klippningar här o där, så man inte tappar det liksom. Börjar 16.30 på Rival i eftermiddag och jobbar till 22, sen blir det hem till segeltorp ikväll då jag städar hos en kompis imorrn bitti, nära fruängen..

 

Nu ska jag ut i det fina vädret, äta lite frukost och möta upp Carro så hon hittar hit! Ha en underbar & solig dag <3


Kommentarer
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s . b l o g g . s e

Ello, ville du ha en design? :)

2010-05-27 @ 12:10:18
URL: http://etalvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min blogg! Går nu sista terminen i gymnasiet, inriktning frisör. Jobbar extra som cafébiträde för tillfället. En dag i veckan ägnar jag åt att träna gymnastik och en dag åt dans. Jag har ett stort intresse inom hår & make-up, så det kan ni hitta mycket om. Men vardagligheter som skola, shopping, skitsnack och etc. kommer ni också kunna läsa om.

RSS 2.0